Tam-tam télapó
2006 december 06. szerda Nincs komment »Tagek: marketing
Bár nem szokásom, de most had említsek meg egy jó marketingfogást. Ma a Károly kőrút, és a Deák Ferenc tér sarkánál találkoztam egy nagyon jó ötlettel. Először egy szokatlan hangra lettem figyelmes. Azt hittem, hogy csak az egyik dugóban álló autóból szól a zene, bár azt nem tudtam beazonosítani, hogy pontosan mi is az. Tévedtem. Továbbhaladva már azt is megállapítottam, hogy ez a hang valamilyen nagy hangszóróból szól. Ám rendezvénynek, vagy tüntetésnek nyoma sem volt. Végül már kezdtem felismerni az ismeretlen hangokat, és hamarosan megpillantottam a feltehetően utcai zenészek körül álló embergyűrűt is. Épp a hullapelyhest énekelték. Odaérve egy kis télapó zenekart láttam, mind piros ruhában, és különböző hangszerekkel felszerelve. Volt ott minden. Például most láttam életemben először tam-tamozó mikulást. A lelkes fiatal csapat nagy élvezettel nyomta az örökzöld karácsonyi dalokat. Próbálták bevonni a közönséget is. Jó hangulatot teremtettek az amúgy csak rohanó emberek tömegében.
De vajon miért is vannak ott, ha nem látni egyetlen nyitott hangszertokot, és kalapot sem?
A kérdésre a háttér adtak választ. A háttérben ugyanis egy fényesen kivilágított hangszerbolt kirakata látszott. Szóval innen jön az a hangszer-kavalkád, ami a mikulások kezében megtalálható. Egy kis télapós meglepetés, egy kis marketinggel megfűszerezve. Reklámnak biztos jó, bár kétlem, hogy komolyabb bevétel is származna ilyenből. Inkább csak presztízsemelés, meg márkanév építés. De mindenképp hasznos mind nekünk, mind a cégnek.
Erről jutott eszembe, hogy kitűnő promóciós ajándék lehet egy piros mikulás-sapka a cég logójával ellátva. Főleg a fiatalabb korosztály szívesen viseli ezeket ilyenkor.
A marketingnek vége, mindenkinek boldog télapót!